Dag 8 Roadtrip Stranden

13 juli 2017 - Westpunt, Curaçao

Vandaag gingen we op roadtrip langs meerdere stranden. Om half 10 vertrokken we richting Santa Martha View, in Soto. Een prachtig slingerweggetje met best steile hellingen. Onderweg stopte we al voor mooie foto's, maar die vielen totaal in het niet bij het uitzicht op de top, Wauw!! Als we deze weg verder zouden volgen, zouden we uitkomen bij een verlaten resort aan het strand. Nieuwsgierig vervolgden we onze weg, we zouden wel kijken hoever we zouden komen. Ons fijne jeepje bracht ons er moeiteloos naartoe. We konden zelfs het ' verlaten' strand oprijden. Dan denk je dat je al heel veel moois hebt gezien. Maar als je hier op een verlaten groot wit strand staat, wordt je wel even stil! Adembenemend mooi. We zijn nog een stukje door het verlaten resort gelopen. Het was wel een beetje griezelig om door die vervallen gebouwen te lopen, maar het was er ook wel weer prachtig. Vervolgens bracht onze trip ons naar Boka Santa Cruz, waar Captain Goodlife zit. Deze relaxte man heeft er ook een huis/restaurant waar we wat zijn gaan drinken. Een geweldige plek. De papegaaien en de hond verwelkomen je al bij de ingang. De meiden hebben lekker in de hangmatten gelegen. Captain Goodlife verzorgt ook boottrips naar verschillende stranden en je kan naar de Blauwe Grot met hem. Hier moet je een paar meter onder water zwemmen om in deze grot te komen. Klinkt leuk, maar onze duikinstructeur wist van de week te vertellen dat Captain Goodlife soms vergeet de mensen weer op te halen... Dus dat hebben we maar overgeslagen ;-) Het strand van Playa Cruz is werkelijkwaar ook weer prachtig. Heerlijk rustig en prima vertoeven. Natuurlijk hebben we hier ook weer een frisse duik gemaakt, alvorens onze reis verder ging naar Playa Lagun. Dit is een kleine smalle mooie baai, waar we goed gesnorkeld hebben. Hier miste we 1 handdoek. Uh die ligt waarschijnlijk nog op het strand bij Playa Santa Cruz. Toch maar even terugrijden en inderdaad op het strand daar teruggevonden. Daarna zijn we doorgereden naar Playa Forti om te lunchen bij Blue View Sunset. We zaten daar aan een tafel naast elkaar bovenop de klif met een adembenemend uitzicht over de zee! De cheeseburgers waren gelukkig ook heerlijk. Er stonden nog meer stranden op het lijstje, maar we zijn overal langer blijven hangen, omdat het allemaal zo mooi was. Het was inmiddels half 4. We besloten de trap af te lopen en nog een lekkere duik te nemen hier bij Playa Forti en dan weer richting ons resort terug te rijden. De zee was heerlijk en het water superhelder. Onderweg terug naar het resort zijn we nog gestopt bij een tentje langs de weg voor een superlekkere melon-shake. Rond half 5 waren we weer terug. Het was weer een top-dag!!

1. Buurman Frank:
    14 juli 2017
    Hoi Miranda, heb net je blog ontdekt en al je stukjes gelezen, heel leuk en deels herkenbaar, ook enthousiast geschreven. Veel plezier nog daar en groetjes uit Duindorp.
  2. Buurvrouw Cecilia:
    15 juli 2017
    Hoi Miranda, wat gaaf je blog. Dus toch Curacao! als ik je blogjes lees krijg ik super veel heimwee :). Leuk om te lezen hoe leuk jullie het hebben.
    Geniet nog van jullie vakantie en groetjes uit Duindorp.