Dag 5 Playa Grandi snorkelen en duiken!

10 juli 2017 - Westpunt, Curaçao

Vandaag op het programma: snorkelen en duiken. Thuis hadden we al een erg leuk contact gehad met Fred (yabidabidoe ) van fredleertjeduiken.nl gehad. Hij zou met ons een dagje gaan snorkelen en met Piet een duik gaan maken. We konden kiezen tussen een luxe strand met alle voorzieningen of een local strandje met grote kans op zeeschildpadden. Natuurlijk kozen wij voor de laatste. René kwam ons om 9 uur ophalen. Hij nam ons mee naar Playa Grandi. Onderweg vertelde hij ons veel over het eiland. Op het strand aangekomen was het nog erg rustig en terwijl we op de steiger stonden, wees een schipper ons op zee. Daar zagen we een hele groep dolfijnen zwemmen. De duikinstructeur René was verrast, dit hadden ze nog nooit gezien, dolfijnen zo vlak voor de kust. Wij hadden een primeur. Cool!! Piet en René maakte zich klaar om eerst te gaan duiken en de meiden en ik installeerde ons onder de enige (hele) parasol die op het strand stond! Nadat Piet en René onder water waren verdwenen, gingen de meiden in de baai snorkelen. Het snorkelen hadden ze van de week al snel door, dus nu waren ze er ook snel vandoor. Al na enkele minuten kwam Isa enthousiast terug om de onderwatercamera te halen. Ze hadden de eerste schildpad al gespot. Het snorkelen was echt fantastisch. Zoveel te zien onder water, helemaal super! Piet kwam na een uur ook enthousiast terug, duiken is helemaal zijn ding!! René vroeg de meiden of ze ook eens wilde proberen te duiken. Natuurlijk wilde ze dat. Isa vond het best spannend, maar wilde zo graag, dat ze doorzette. Daar ging onze kleine meid en wat vond ze het prachtig. Ze zagen een schildpad op de bodem rustig een visje eten. Hierna was het de beurt aan Zara, Probleemloos dook zij samen met René onder. Zara deed het geweldig goed en genoot van de onderwaterwereld. Supergaaf !!! In de loop van de middag reed René ons via een leuke weg langs verschillende baaien terug naar ons Resort, waar we nog lekker een duik hebben genomen. Wat een topdag was dit!!

1. Oma toet:
    13 juli 2017
    Lieve allemaal.ben helemaal onder de indruk van al die mooie foto's. En reisverhalen zo supermooi en cool zeg die duikfotos. Ik geniet van jullie en de leuke verslagen ...love you en nog heel veel plezier ..